Doa Keluarga


Assalamualaikum,

Sebentar tadi sedang aku memeriksa “inbox” emailku aku ternampak satu email yang dihantar oleh isteriku, iaitu beberapa doa untuk keluarga, maka aku mengambil keputusan untuk kita berkongsi bersama. Semoga kita mendapat berkat dan hidayah dan sama2 kita amalkannya, ya….

Doa untuk kedua ibubapa

Maksudnya :

Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.

Doa untuk kebahagian keluarga

Maksudnya :

Wahai Tuhan Kami! Berilah kepada kami dan isteri-isteri kami dan anak cucu kami pendingin mata dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa.

Keturunan yang baik

Maksudnya :

Wahai Tuhanku! Berilah kepadaku dari pihak-MU keturunan yang baik, kerana sesungguhnya Engkau mendengar doa.

Untuk Mendapat Anak Ini doa nabi zakaria... dia tak de anak selama 10 tahun, so, dia berdoa ... selepas itu Allah kurniakan isteri dia mengandung.. dan sesuai untuk orang yang jodoh lambat...

Maksudnya :

Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan bersendirian walhal Engkaulah sebaik-baik waris.

Supaya Anak Cucu Mendirikan Solat

Maksudnya :

Wahai Tuhanku! Jadikanlah aku orang yang mendirikan Solat dan begitu juga anak cucuku. Wahai Tuhan kami! Terimalah doaku, Wahai Tuhan kami! Ampunilah akan daku dan dua ibu bapaku dan orang-orang yang beriman pada hari tegaknya hisab.

2 thoughts on “Doa Keluarga

  1. salam…
    erm, bleh saya tau di mana lokasi encik..??
    mcm ni, bapa saya insyaallah bleh menolong sedikit…
    jgn khuatir, bapa saya tiada pakai jampi serapah..
    dia hanya memegang jari kaki sahaja bagi mengeluarkan makhluk halus yg ada..
    ni contact no saya…
    012-6685789

    • salam,
      pertama, saya ingin berterima kasih kerana sudi melayari blog saya. saya berada di kawasan semenyih. betul ke, ayah anda boleh memnbantu saya, kalau begitu insya Allah saya akan hubungi anda …

Tinggalkan Jawapan

